ОШ Вељко Ђуричин, Јарковац

”
Moja школа – оаза мира за све!
КОНТАКТИРАЈТЕ ШКОЛУ:
ОШ Вељко Ђуричин, ЈарковацТрг др Станислава Букурова 12,
Општина Сечањ
23250 Јарковац
023/857 533
osjarkovac@gmail.com
ГАЛЕРИЈА ФОТОГРАФИЈА
О школи
Основна школа „Вељко Ђуричин“ налази се у центру села Јарковац на Тргу др Станислава Букурова 12. Школа носи име по знаменитом Јарковчанину Вељку Ђуричину, родољубу који је из градске средине у родни Јарковац пренео идеје и кретања у култури, спорту и друштвеном животу уопште. Посебне заслуге му припадају за осниваље сеоске читаонице.
Школа је основана 1772. године и једна је од најстаријих војвођанских школа. Првобитно је била верског карактера и пружала је основна знања из читања и математике. У прво време није постојала школска зграда, па се настава изводила у црквеним или у изнајмљеним просторијама богатијих Јарковчана. Године 1852. црквена општина због повећања броја ђака подиже школску зграду. Нова школска зграда сазидана је 1890. године. У оквиру ње су били учитељски станови и радионица. Године 1905. у школској згради отвара се и прво забавиште.
Између два светска рата школа носи назив Краља Петра I Карађорђевића- Ослободиоца. Од 1945-1965. године њен званични назив је Основна школа Јарковац, а од 1965. године школа носи назив ОШ „Вељко Ђуричин“.
Данас школа има 175. ученика и највећа је по броју ђака у општини Сечањ. Настава се одвија на српском наставном језику.
Учешће школе у програму
ОШ ,, Вељко Ђуричин,, Јарковац је ушла у пројекат ,,Школа без насиља,, октобра месеца 2012. године. Ментор пројекта је Вида Грујић из Зрењанина. У току досадашњег рада одржано је низ менторских предавања и радионица. Спроведене су различите врсте анкетирања ученика, родитеља и запослених из ове области.
Повећана је свест о спречавању и препознавању различитих облика насиља. Деца су научила да препознају насилне ситуације, коме да се обрате и као да реагују. Појачано је дежурство наставника у циљу веће безбедности ученика. Формирана је унутрашња мрежа као и спољашња мрежа заштите од насиља.
Превентивне мере:
- Организовање спортских такмичења - Ученици су током ових такмичења показали ,,фер-плеј,, у спортском такмичењу и бодрењу својих тимова.
- Радионице - Током радионичарског рада ученици су развили способност уважавања и поштовања туђег мишљења. Радионице су допринеле развијању толеранције код свих ученика.
- Сандуче поверења – ученици су своја питања и предлоге убацивали у Сандуче под шифром, а од стручног сарадника су добијали одговоре